22 december 2008

Klubb för inbördes beundran

Igår kunde jag inte sova. Många hävdar att jag får skylla mig själv efter att på ett adventsfika hos Carlos så satte jag i mig minst 10 koppar te. (jag tappade räkningen efter kopp 6). Men jag ska nog innan detta inlägg är slut hitta någon annan att skylla på.

Hur som så när jag inte kan sova så börjar jag tänka. Bland annat så kom jag på briljanta idéer för individutveckling för SS styrelse samt tankar hur nästa års styrelse ska bli ännu bättre. För att inte glömma tankar på hur vi gör årsmötet mer levande och roligt.

Men det jag funderade mest på är en rädsla. Eller kanske man kan kalla det en risk (inte brädspelet). Om man tittar på vilka personer som är aktiva inom distriktet, sedan dom som är aktiva på vårat forum samt personer i de föreningar som nyttjar de resurser som vi har så kan man bli lätt mörkrädd. Det är mycket samma namn som figurerar på alla ställen.

Och jag känner att detta kan leda till en farlig utveckling i distriktet. Att vi blir mer en ”Klubb för inbördes beundran” än ett öppet distrikt som hjälper alla föreningar.

Så hur motarbetar vi denna klubb? Jag tror svaret ligger i marknadsföring av SS till alla. Ett stort ansvar för detta ligger även på valberedningen. Bland annat genom att i sitt styrelse förslag ha med ”nya” människor som tidigare inte varit aktiva i distriktet.

Jag är säker på att detta är något som valberedningen redan är medveten om och att dom aktivt jobbar för förnyelse och en rolig framtid.

Men det är också viktigt att komma ihåg varför vi är här….

För att ha kul samt att se till att även andra får ha det.

Som jag nämnt tidigare det ska vara kul att leva annars är det inge skoj.

Nej nu ska jag ta en kopp te till

//Mårten

Inga kommentarer: