24 mars 2009

Studiefrämjandets årsmöte

Ja, nu har stockholmsavdelningen av studiefrämjandet haft årsmöte, jag, salle och mårten var där som representanter för Sverok Stockholm. Det var ett väldigt tidseffektivt möte som till större del struntade i demokratiska principer. Det var en eller möjligtvis två gånger som mötesordförande frågade "Någon däremot?" är vi röstade om saker, detta skedde även när vi bara var två stycken (Jag och Salle) som hade sagt ja på en röstning.

Men mötet gick ganska smidigt, inte så många frågor förutom vid verksamhetsplanen när det fanns ett ljushuvud som skulle ställa frågor bara för frågandets skull. Det var (givetvis) en gammal räv som hade full koll på hur det egentligen gick till men som gillar att höra sin egen röst.

Efter mötet så blev det middagsbuffé, det serverades libanesisk, det var väldigt god mat och man fick ta tillräckligt för att bli mätt (och dom som känner mig vet att jag äter mycket).

Nu efter mötet så slöt jag och salle upp på kansliet där våra styrelsekollegor har slitit som djur under kvällen för att sortera papper och pärmar i skåp och förråd och jag satte mig ner för att skriva detta inlägg.

Björn "Mufflo" Södergren.

1 kommentar:

Sebastian Björkman sa...

Det är anledningen till varför vi behöver nya rävar som går på våra årsmöten som kan ifrågasätta eller påverka dessa brister som du skriver om. Även om detta är ett offentligt inlägg så undrar om jag kan meddela vår verksamhetsledare detta så att de i styrelsen kan ta upp detta för diskussion?