14 april 2008

Något nytt, Något gammalt, Något lånat, Något blått

Då var det klart och man har officiellt börjat med styrelsearbetet & jag tror fortfarande att det kommer bli kul.

Jag blev lite förvånad över det första mötet vi hade i helgen. Mina förväntningar var att ganska lång tid skulle gå åt till att prata formaliter om hur arbetet ska flyta på och vad vi inte bör göra osv. Men där hade jag fel då den biten tags upp på kort tid. Mötet blev mer som ett visions möte om vad vi vill göra under året samt hur vi ska jobba med det. Troligen var detta ett medvetet av Nina för att kunna snappa upp hur den nya styrelsen ställer sig till verksamhetsplanen och hur dom/vi ser på verksamheten idag. Helt klart ett bra första drag. Nu kan vi endast vänta och se vilka andra smarta drag som kommer användas för att få oss att börja jobba.

Det var som sagt ett bra möte. Utöver själva mötet så samlades några av oss dagen innan för att vara lite sociala och snacka lite. Det blev lite mat, lite spel och inte lite snacka utan kanske lite för mycket på sina ställen. Fick även möjligheten att för första gång prova Guitar Hero, det gav mig ett sug att själv skaffa det.

Några av oss valde att istället att dra hem för att sova på kansliet. En helt klart spännande upplevelse. Och jag tror inte att begreppet ”sova på kansliet” existerar då det inte blev så mycket sovande. Något som jag troligen var ansvarig för till stor del.

Hur som var det hela en lyckad helg som gav stor insikt i vilka man ska jobba relativt nära med under året som kommer.


Vi tar och avslutar med ett citat från Farscape lite förebyggande vad som komma skall.

”I’m not fast enough. I am not alien enogh. And you know what? There are people in the universe who don’t like me. I’m only human”

Inga kommentarer: