13 april 2008

Brr!

Sitter på kansliet och fryser. Första (och andra) styrelsemötet är avslutat, och den största dispyten rörde vid vilken tidpunkt det är bäst att lägga pastan i vattnet. Då blev det riktigt hetsigt i köket för en stund. Jag vet inte vad de slutligen kom fram till, men maten blev god.

Styrelsemötet gick fint. Styrelsen verkar överrens i de mest grundläggande frågorna (som alltid i början) och några större slagsmål om titlar och ansvarsfördelning blev det inte. Anneli har blivit min officiella fröken höger, och Christian är den första frivillige sekreteraren på år och dar i distriktet. Flera personer i styrelsen tyckte för övrigt att bloggidén lät kanon, så idag har jag offentliggjort den här bloggen ;) Förhoppningsvis blir det inlägg från andra än bara mig i framtiden!

Vi hade en relativt genomgående diskussion kring verksamhetsplanen, där vi funderade lite kring varje punkt av de 14 mål årsmötet satt upp åt oss. Vi verkar ha en någorlunda tydlig bild av vad vi vill uppnå och vad som är rimligt att genomföra och det känns bra. Svårast att hantera blir nog projekt Gotland, att få igång någon form av distriktsverksamhet på den lilla avstickar-ö som trots allt är en del av distriktet. I år har vi ju Wilhelm i styrelsen, som är den första någonsin från Gotland som engagerat sig i distriktet =) Han kan nog få väldigt mycket att hända där, om vi bara sätter oss och pratar igenom vad det är vi vill uppnå egentligen.

Jag blir knäpp på att det är så förbannat kallt på det här stället. Och appropå det kom jag på vad vi helt glömde att ta upp: kansliflytt. Men det får bli en senare diskussion! Nu ska jag gå och köpa Cola så att jag håller mig vaken länge nog att kunna gå och lägga mig i vettig tid idag. Imorgon börjar jag och Roos att jobba på vårt projekt på allvar.

Inga kommentarer: