20 april 2008

Riksmötet närmar sig

Om fem dagar bär det av till Linköping och Sveroks riksmöte 2008. Jag känner mig väldigt laddad inför det, och det ska bli kul att komma iväg! Väldigt roligt, eftersom jag mest kännt mig anti att flänga runt en massa den senaste tiden.

Just nu är det söndaeftermiddag och jag dricker ... saft, och filar på en övrig fråga till mötet. Internetföreningar är någonting som kan bli ett akut problem i Sverok Stockholm så någonting måste göras åt detta. För att vara bidragsberättigade måste 50% av distriktets medlemmar bo i Stockholms län, och jag ska inte säga hur många som gör det idag. Jag vill att förbundsstyrelsen ska utreda hur vi på en nationell nivå kan lösa detta problem, annars kommer distriktet behöva börja neka medlemmar innan vi kommit på en egen lösning.

2 kommentarer:

Salle sa...

Ja, jag ser det som ett måste att nationella föreningar får ett utrymme inom Sverok. Det finns en rejäl styrka i att kunna ha såna, exempelvis när man håller på med enbart ett spel med begränsad fan base i Sverige. Föreningen jag själv företräder (Innsmouth's Finest) skulle inte kunna existera utan den nationella basen.

Nina sa...

Absolut! Men när de nationella föreningarna blir ett hot mot distriktets hela verksamhet har vi ett strukturellt problem som akut måste ses över.