25 april 2008

Riksmöte och profilkläder

Ja, då har visst jag hittat hit också! Inleder mitt styrelseår med att vara skamligt otillgänglig - min mobiltelefon är stulen, och jag har ont om tid online. Först kraschade min hårddisk, då lånade jag hem styrelsens dator (så kan det där årsmötesprotokollet få bli klart på samma gång!), men då gick mitt heminternet ned! (comhem är onda).
Hur som helst... ikväll är det Riksmöte. Ska bli intressant, jag har faktiskt inte varit på riksmötet förr heller. Mina förväntningar lutar åt distriktsårsmöte - fast fem-sex gånger så mycket. Vem som helst kan bli matt av det. Fast samtidigt så kan det bli väldigt kul, vilket jag hoppas på. Jag ska skriva från plats för Signaler också, jobb är alltid jobb. Av jobb får man pengar - alltså är det kul!
Stockholm kör gemensam buss, som avgår från Cityterminalen kl. 17.00. Kotte har utlovat ett resesoundtrack med 90-talspop, får se vad det blir av det.

Igår fick jag en så bra idé om profilkläder som jag måste sy upp. Till mig själv i alla fall, jag kan kanske inte tvinga det på folk som föredrar säckiga nördtröjor... men alltså...
Ni vet såna här hemska poodle skirts? Femtiotalskjolar med en applikation som är en pudel. Jag vill ha en svart sådan - fast med en sveroklogga istället för den där pudeln! Garanterat orginellt och mycket snyggare än alla oformliga t-shirts.
Nu måste jag bara hitta någon som kan hjälpa mig att sy upp den där kjolen.

Nåja... nu hoppas jag på ett spännande riksmöte här. Ha det!

2 kommentarer:

Mårten sa...

Profil kläder är något som jag personligen gillar (älskar swag).

Dock är frågan om din ide funkar för och grabbar.

Dock är det mycke tbra med nytänkande. Vi behöver alla lite sådant.

ps jag gillar t-shirts med någon typ av geek tryck även kallat geek-shirts

Anneli sa...

Profilkläder ska vi absolut ha! Jag tänkte inte att alla ska behöva ha femtiotalskjolar, iofs, men jag vill ha en :)

Nördiga tröjor är bra - om de finns i tjejmodell! Säckiga tröjor är inte snyggt på folk utan axlar :P