14 juni 2008

En vanlig lördag

Är väll daggs att även jag syns här och lite kommer över mitt ogillade av bloggar. Eller ogillade är väll inte direkt rätt ord, mer att jag överlag anser att bloggar har blivit alldeles för överskattade och överreklamerad.

Just nu sitter jag för ovanlighets skulle inte på Stockholmskansliet utan hemma och ircar, lyssnar på musik och allmänt läser in mig på olika sidor. Igentligen skulle jag ha varit på en Sverokträff nu i helgen, men den blev inställd p.g.a. att för få anmälde sig till den.

Igår var jag dock mer aktiv. Först satt man på dan och hade irc-möte med styrelsens gotlänning Wille, om förberedelser inför styrelsens gotlandsresa i början av augusti. Vi började först diskutera på msn, dock failade det pga. det programmets instabilitet, så vi övergick till mitt favorit-chattmedie IRC. Men åter till mötet så följde vi upp det tidigare mötet som han, jag och Nina hade för någon vecka sedan och försökte organisera upp vad vi skall göra på Gotland för att det skall bli en nyttig och späckad resa. Bland annat genom att försöka tjata till oss kontaktuppgifter till Gotlandsföreningarna av förbundet för att kunna träffa dem, genom att kontakta biblioteket i Visby om att ha möte med dem och förhoppningsvis kunna ha något hos dem någon dag osv.

Gotland har genom åren i stor utsträckning glömts bort av distriktet då det ligger en bit bort från det annars ur area-synpunkt centrerade Stockholm. Så det är väldigt kul att vi nu har en aktiv styrelsemedlem som bor på Gotland, att vi fått en projektbidragsansökning från en Gotlandsförening och att ett av årets hittills största projekt går ut på att få mer kontakt med Gotlandsföreningarna och öka intresset för Sverok på Gotland.

Sen på kvällen drog jag på en föreningsaktivitet för en av Sverokföreningarna jag är engagerad i, nämerligen Lilla Gillet. Lilla Gillet var en gång i tiden en aktiv lajvförening som även tar hand om ett gammalt torp, men den dog nästan helt under flera års tid och skötte då bara uthyrningarna av lokalen för att ha pengar nog att kunna driva den och att hålla de för föreningen traditionsenliga sagokvällarna en gång i månaden. Det senaste året har dock föreningen börjat få nytt liv, nytt folk, aktivitet och vi börjar komma igång med renoveringen av stugorna. Igår var det t.ex. pysselkväll i Lillstugan där folk satt och målade Warhammer- och Blood Brawl-figurer, stickade, badade eller bara allmänt trvides i eldens sken.

Men nu skall jag återgå till att planera en filmkväll med Nina, Anneli och Fredrik. Hej då och ha det så bra.

1 kommentar:

Virre sa...

Mah Blood Bowl*