17 december 2008

Deadlineromantik

Jag är skamlös deadlineromantiker.
Inte nog med att jag borde sitta hemma och skriva på min samtalsanalys-tenta, jag upptäckte igår kväll att min deadline på en artikel för Signaler från Sverok skulle in idag, inte på torsdag som jag trodde. Det blev panikskrivande av.

Nu sitter jag här och har skrivit klart ett första utkast i alla fall. Jag har varit på ett riktigt tufft lajv i helgen. Den här gången utspelade sig det hela på Uppsala Stadsteater, och det var ännu en uppsättning av lajvet Vändpunkter. Liksom förra uppsättningen fick den ett litet projektbidrag av Sverok Stockholm.

Jag vet inte med er, men jag har aldrig förut hört talas om ett lajv som arrangeras på en teater, och i samarbete med teaterpersonalen (de stod för rekvisita, ljud, ljus etc). Uppsala Stadsteater håller just nu på med ett projekt som heter Utopia, och som går ut på just att öppna upp teaterscenen för konstformer som inte vanligtvis hör hemma på en teater. Lajv då, exempelvis.
Jag tycker att de är föredömliga och allmänt tuffa i den åskådningen.

Inga kommentarer: