08 december 2008

När engagemanget sviker och man har Växtvërk

Den första tanken jag hade var att skiva lite kort om vårat senaste SS styrelse möte. Dock ser jag att någon annan redan varit framme och sagt lite om det.

Jag tänkte bland annat säga att jag tyckte detta var ett av de bättre mötena vi haft på länge. (Med det menar jag inte att mobba tidigare möten vi haft). Bland annat var det bra då debattklimatet var positivt och glatt.

Sen blev maten mycket bra. Dom kan sina grejer dom där mat grabbarna (Ni/vi vet vilka ni/vi är).

Men då någon som sagt redan varit där så kommer jag inte nämna mötet mer.

En sak som vi pratade lite på mötet var distriktkonferens. Detta är något som var på tapeten inom distriktet förra året. Då i from av något som kallades Växtvërk. Nu efter riksmötet så känns det som att detta är något värt att ta upp igen.

Så jag har blivit ansvarig för en arbetsgrupp som kommer till årsmötet (14/3-09) att undersöka möjligheten och intresset för Växtvërk.

Detta ska bli tok kul tror och hoppas jag. Alla som vill vara med i denna grupp är välkommen att höra av sig till mig marten.lagerstedt@sthlm.sverok.se så kan vi tillsammans skapa något storartat.

//Det ska vara kul att leva annars är det inge skoj

ps Hur fel är det att kalla Sverok Stockholm för SS på en skala?

Inga kommentarer: